Kosmos - Tomasz Rożek uni - obrázek 1

nehodnoceno
    398 Kč
    Doprava od 49 Kč

Specifikace a popis

Dnešní stav poznání vesmíru netrvá ani sto let. Ještě před 90 lety se lidé domnívali, že v kosmu je pouze jedna jediná galaxie – naše Mléčná dráha. Teorie velkého třesku byla s konečnou platností potvrzena teprve před necelými 50 lety a zhruba před 40 lety se ukázalo, že viditelný vesmír, tedy to, co můžeme pozorovat s pomocí techniky, kterou mají vědci k dispozici, tvoří nepatrnou část celého vesmíru. Před necelými 20 lety vědci objevili, že se vesmír rozšiřuje čím dál rychleji. Víme toho o vesmíru dost, nebo pořád málo? A jaký objev nás čeká zítra?

Jaké těleso se po vesmíru pohybuje nejrychleji? Mají černé díry dno? Proč nejsou hvězdy rozloženy rovnoměrně? Dají se na noční obloze rozlišit planety a hvězdy? Proč se dezinfikují přístroje a vybavení, které poletí do vesmíru? Jaká tajemství před námi ukrývá vesmír?

Na tyto a velmi mnoho dalších otázek v knize Kosmos odpovídá Tomasz Rożek, polský fyzik a žurnalista, který se snaží přibližovat čtenářům od 10 let nejzajímavější vědomosti ze světa vědy. Formou intuitivních dialogů se v šesti kapitolách (Vesmír, Galaxie, Hvězdy, Planety, Země, Život) dozvíte věci, které fascinují nejen matematiky a fyziky.

Kniha je doplněna o poznámky na okrajích stránek, kde jsou uvedeny srovnávací a podrobnější či odbornější informace. Obrazový materiál je koláží neuvěřitelných fotografií z NASA, původních ilustrací, záběrů ze známých sci-fi filmů či fotografií z Hubbleova teleskopu.

Kosmos je první knihou z chystané trilogie, které spojuje způsob výkladu: četné příklady z každodenního života, názorná srovnání, fascinující zajímavosti či návrhy experimentů, které si může každý vyzkoušet klidně i doma.

Informace o knize:

Autor: Tomasz Rożek
    Rozměry: 16,5 × 24 cm
    Rok vydání: 2018
    Překlad: Veselka, Martin
    Nakladatel Jana Kostelecká
    Počet stran: 224 stran
    Vazba: brožovaná

Skibiho knihovnička

Ahoj, vítám tě do své nové knihovničky, do které jsem pro tebe vybral jen ty opravdu nejpovedenější knížky, které by ti určitě neměly uniknout. Ručím za ně svou medvědí tlapou. S každou z nich se můžeš stulit doma do křesílka a ponořit se do podivuhodných příběhů na jejích stránkách. Můžeš si vybrat tu, která tě okouzlí na první pohled. Anebo tu, která sice vypadá příliš tlustá nebo tenká nebo snad příliš obyčejná. Jedno ti můžu slíbit – každá má své tajemství, které stojí za to objevit.

Hezké čtení přeje

medvídek Skibi

Recenze a hodnocení

Kosmos - Tomasz Rożek uni čeká na první recenzi
    Napište recenzi a jako odměnu dostanete
    zlaťák300 Zlaťáků

Za přínosnou recenzi pro ostatní získáte další výhody.
    ikona - Registrovat seRegistrovat se